هفتمین جشنواره محراب قلم

لوگوی بنیاد
پوستر جشنواره
پیوندهای ضروری
آ

همزمان با آغاز هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی محراب قلم، شرکت کنندگان در ابن جشنواره از بیت تاریخی حضرت امام خمینی رحمه الله بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی از اراک شرکت کنندگان در هفتیمن جشنواره محراب قلم از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند که دومین روز از برگزاری جشنواره را با بازدید از بیت تاریخی امام خمینی رحمه الله آغاز کردند.


برگزاری کمیسیون های آموزشی در دو بخش نشریه و وبلاگ با حضور استادان مطرح این رشته ها از دیگر برنامه های جشنواره است.


مرحله کشوری هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم از 19فروردین سال 94به مدت سه روز تا بیست و یکم این ماه در خمین شهر آفتاب در حال برگزاری است، در این جشنواره برگزیدگان مرحله منطقه ای شامل اعضای هیات تحریریه و مسئولان نشریات تجربی و وبلاگ نویسان، شرکت دارند.


بیت تاریخی امام خمینی رحمه الله متعلق به دوران قاجاریه و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.


این آثار تاریخی دارای عمارتی چهار هسته‌ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد. جلوخان‌های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرو رفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و ورودی دولنگه اصلی این خانه در پیشخان قرار گرفته که هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته ضخیم طولی است. فضای بعد از ورودی سر بسته هشت ضلعی است که به راهروی طویل و کم عرض و تاریک منتهی می شود و کاربری آن جلوگیری از ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است. وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزاء و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می‌شود.


این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 175 سال پیش ساخته شده است و به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.


بیت تاریخی امام یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین است که چون نگینی بر تارک این شهر می‌درخشد.


پایان پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۰
روابط عمومی جشنواره